خانه بوتیمار قهی

(+98) 9134245141
blank
اصفهان
جاده اصفهان-نائین، 12 کیلومتری جنوب شهر کوهپایه

Tap to call 09134245141

Property description

خانه بوتیمار قهی یکی از چند خانه تاریخی استان اصفهان است که امروزه به عنوان اقامتگاه بومگردی مورد استفاده قرار میگرد. این مجموعه بعد از مرمت یک خانه قدیمی در روستای قهی ساخته شد و از سال 1382 فعالیت خود را در این زمینه شروع کرد. دلیل نامگذاری این اقامتگاه به نام بوتیمار را در ادامه با هم صورت مختصر بررسی می کنیم. در زمانی که این خانه در حال مرمت و بازسازی برای استفاده به عنوان اقامتگاه سنتی بومگردی بود، یک پرنده بوتیمار (که در این منطقه آن را به نام غم خوارک نیز میشناسند) از شدت خستگی در این خانه سقوط کرد و به همین دلیل نام این ساختمان را بوتیمار گذاشتند.
در ادامه این مطلب از اصفهان ویزیت بیشتر در مورد این خانه صحبت میکنیم و اطلاعات بیشتری را در این خصوص با شما به اشتراک میگذاریم.

خانه بوتیمار روستای قهی


خانه بوتیمار روستای قهی فقط یکی از چند مکان دیدنی در این روستای تاریخی و اطراف آن است. بافت تاریخی این روستا از سال 1383 به ثبت رسیده است و از طرفی 40 بنای اصلی این منطقه به صورت جداگانه نیز در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. نکته مهمی که باید در این قسمت به یاد داشته باشید این است که این روستا به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب هر ساله دوست داران طبیعت را به سمت خود جذب میکند، این روستا که در مسیر اصفهان به نایین قرار دارد و با حدود یک ساعت رانندگی می توانید از آنجا به میدان نقش جهان یا مسجد تک مناره نایین بروید. همچنین فاصله شما تا ایستگاه راه آهن 30 و از فرودگاه بین المللی اصفهان 45 دقیقه خواهد بود. روستای قهی برای افرادی که از شیراز، تهران، نایین، یزد یا کرمان قصد سفر به اصفهان را دارند بسیار مکان جالبی خواهد بود و بی شک یکی از بهترین مکان ها که کاملا می تواند حس زندگی در این محیط را القا کند، اقامتگاه بوتیمار در این روستا است.

اقامتگاه سنتی خانه بوتیمار قهی


اقامتگاه سنتی خانه بوتیمار قهی در منطقه‌ای قرار دارد که بین رشته کوهای زاگرس، رودخانه زاینده رود و کویر ورزنه قرار دارد؛ به همین دلیل شما می توانید در این منطقه پوشش گیاهی و جانوری متنوع و خاصی ببینید. در این منطقه شما می توانید جانورانی مانند: "دلیجه، جقد، انواع عقاب، انواع موش های صحرایی مانند موش پا مسواکی، انواع مارمولک، خرگوش و روباه و..." را ببینید و از زیبایی طبیعت و بکر بودن آن شگفت زده شوید. در ضمن اگر بین تیر ماه و شهریور به این منطقه سفر کنید، در مسیر دیدن جانوران و حیات وحش این منطقه شما می توانید یک گیاه خاص به نام اشیان پیدا کنید که در این منطقه به عنوان یک شوینده طبیعی مورد استفاده قرار میگیرد، این گیاه از زمان های قدیم تا به امروز توسط مردم محلی این منطقه به عنوان یک شوینده طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این موارد اگر دوستدار طبیعت و به خصوص کویر، باتلاق و دریاچه های نمک زیبا باشید این منطقه شگفتی های زیادی برای شما خواهد داشت، چرا که تالاب و باتلاق گاوخونی، کویر ورزنه و سایر دیدنی های این منطقه بی شک برای هر بیننده ای بسیار جالب و جذاب هستند.
یکی از موارد بسیار خوب و جالب در مورد خانه بوتیمار قهی باید بدانید این است که در صورت اقامت در این اقامتگاه شما می توانید با فضای این مناطق و راه و روش گردشگری در این قسمت از ایران را به درستی یاد بگیرید. در ضمن در صورتی که به دنبال تفریح خاصی مانند پینت بال، تیراندازی، استفاده از هواپیمای تفریحی در آسمان کویر، شترسواری، رستوران، محل کمپینگ و... میگردید بهتز است که سراغ سایت تفریحی واحه را بگیرید که بزرگترین سایت تفریحی کویری در ایران است و در نزدیکی این اقامتگاه قرار دارد.

Reviews

There are no reviews for this property yet.

You need to be logged in to post a review.

Please enter the message you'd like to send to خانه بوتیمار قهی

Cancel